Koolitused

Koolituse sisu määrab tellija, valides endale sobiva teema. Iga teema puhul viin tellijaga läbi intervjuu, et täpsustada ootusi ja vajadusi. Koolitusel mõtestatakse kõiki teemasid osalejate kogemuse kaudu. Samuti lepime kokku ajakava ja tellija poolt pakutava koolituskoha. Koolitused toimuvad kuni 16 liikmelistes gruppides. Koolitus on praktilise suunitlusega, meetoditeks rühmaarutelu, videonäidiste analüüs, osalejate kogemuse analüüs ja harjutused.

Minu senises koolituskogemuses on osutunud kõige populaarsemateks järgmised teemad.

  1. Sotsiaalne intelligentsus
  2. Avalik esinemine
  3. Konfliktide lahendamine
  4. Otsustamise psühholoogia
  5. Mitteametlik ametisuhtlemine
  6. Suhtlemine projektimeeskonnas

Sotsiaalne intelligentsus

Ühe- kuni kahepäevane koolitus tugineb arusaamisele, et inimese intelligentsusel on erinevad tahud. Sotsiaalse ehk suhtlemisalase intelligentsuse põhitunnuseks on võime mõista suhtluspartnerit ja oskus leida olukorrale ja suhtluspartnerile kohane käitumisviis. Sotsiaalne intelligentsus rajaneb konkreetsel suhtlemisoskusel.

Tellijal tuleks valida üheks koolituspäevaks enda jaoks 4 olulisemat suhtlemisoskust järgnevast loetelust.

  1. Oskus kuulata ja teist mõista.
  2. Oskus ennast arusaadavalt väljendada.
  3. Oskus läbi rääkida.
  4. Oskus vestlust juhtida.
  5. Oskus koosolekut ja arutelu juhatada.
  6. Oskus veenda.
  7. Oskus anda tagasisidet.
  8. Oskus teha koostööd.
  9. Oskus tulla toime pingeliste suhtlemissituatsioonidega.
  10. Oskus motiveerida kaaslasi.

Koolituse eesmärk on õpetada osalejaid mõistma erinevate suhtlemisoskuste psühholoogiat ja teadvustada enda jaoks erinevaid käitumisviise osalejate jaoks olulistes suhtlemissituatsioonides.

Koolituse tulemusena osalejad

  1. Mõistavad sotsiaalse intelligentsuse tähendust.
  2. On teadlikud konkreetse suhtlemisoskuse psühholoogiast.
  3. Orienteeruvad paremini nende jaoks olulistes suhtlemissituatsioonides.

Avalik esinemine

Ühe- kuni kahepäevane koolitus annab ülevaate põhilistest esinemisvõtetest ja avaliku esinemise psühholoogiast. Koolitus sobib nii neile, kes peavad esinema mõneliikmelise kuulajaskonna ees kui ka neile, kes peavad kõnelema suurte rahvahulkade ees.

Koolituse eesmärk on tutvustada osalejatele kõne ettevalmistamise, esitamise ja järelarutelu juhtimise põhilisi võtteid.

Koolituse tulemusena osalejad

  1. Teavad, kuidas kõnet ette valmistada ja esitada.
  2. Teavad, kuidas rääkida veenvalt ja arusaadavalt.
  3. Teavad, kuidas luua ja hoida kontakti kuulajatega.
  4. Teavad, mismoodi tulla toime esinemishirmu ja keerulise auditooriumiga.
  5. On oma järgnevates esinemistes teadlikumad ja enesekindlamad.

Konfliktide lahendamine

Ühe- kuni kahepäevane koolitus annab ülevaate sellest, mis on suhtlemiskonflikt, kuidas see tekib, areneb ja laheneb. Konflikti käsitletakse nii isikute- kui ka gruppidevahelisel tasandil. Samuti analüüsitakse konfliktide lahendamise ja osapoolte lepitamise võimalusi. Eraldi tähelepanu pööratakse osalejate kirjeldatud konfliktidele ja nende lahendamise võimalustele.

Koolituse eesmärk on õpetada osalejaid teadlikult analüüsima erinevaid konflikte ja leidma nendes enda jaoks sobivaim käitumisviis.

Koolituse tulemusena osalejad

  1. On teadlikud suhtlemiskonflikti psühholoogilistest alustest.
  2. Oskavad analüüsida erinevaid konflikte.
  3. On leidnud vastuse oma konfliktialastele küsimustele.
  4. Tunnevad konflikti lahendamise erinevaid strateegiaid.

Otsustamise psühholoogia

Ühepäevane koolitus avab otsustamise mõiste ja tutvustab, kuidas käituda erinevates otsustussituatsioonides. Osalejad saavad võimaluse analüüsida oma otsustuspraktikaid ja otsustamisraskusi. Suhtlemise seisukohast on oluline otsuste selgitamine, põhjendamine ja nende elluviimine. Nii individuaalsel kui meeskondlikul otsustamisel on oma eripärad.

Koolituse eesmärk on anda osalejatele vajalikud teadmised otsuste langetamiseks erinevates valikusituatsioonides ja varustada neid hea otsustamise strateegiatega.

Koolituse tulemusena osalejad

  1. Teavad individuaalse ja grupilise otsustamise psühholoogilisi seaduspärasusi.
  2. Oskavad analüüsida ja hinnata erinevate otsustusstrateegiate sobivust näidissituatsioonides.
  3. Tunnevad end otsustussituatsioonides teadlikumana ja enesekindlamana.

Mitteametlik ametisuhtlemine

Ühepäevane koolitus lähtub arusaamast, et ametialase suhtlemise edukuse üheks tagatiseks on head mitteametlikud suhted. See, mis toimub uste taga, saab sageli alguse eespool uksi ja leiab lõppviimistluse väljaspool uksi.

Koolituse eesmärk on õpetada osalejaid väärtustama mitteametliku suhtlemise osatähtust ametialases suhtlemises.

Koolituse tulemusena osalejad

  1. Teavad, kuidas tervitada ja esitleda.
  2. Tunnevad small talki põhimõtteid ja võtteid.
  3. Oskavad teha kohaseid komplimente ja nendele vastata.
  4. Oskavad juhtida vestlust ja rääkida lugusid.
  5. Teavad, kuidas juhtida vastuvõttu.

Suhtlemine projektimeeskonnas

Ühepäevane koolitus lähtub tõsiasjast, et üha enam tuleb meil töötada meeskondades, mis peavad määratud aja jooksul saavutama seatud eesmärgi. Projektipõhisus on saamas paljude jaoks töötamise põhivormiks. Koolitus sobib nii projektijuhtidele kui ka projektis osalejatele.

Koolituse eesmärk on õpetada, kuidas teadlikult tegeleda projekti juhtimisel ja selles osalemisel suhete poolega.

Koolituse tulemusena osalejad

  1. On teadlikud projekti juhtimise etappidest.
  2. Tunnevad projekti algatamise ja arutelu juhtimise põhimõtteid.
  3. Oskavad luua projekti kommunikatsiooniplaani.
  4. Oskavad kirjeldada tõhusa meeskonna loomise põhimõtteid.
  5. Teavad, kuidas toime tulla vastuseisu ja pingetega meeskonnas.

Ajakava

Iga koolituse ajakava lepitakse kokku tellijaga. Tavajuhtudel oleme valinud ühe kahest ajakavast. Esimese nendest pakkus mulle välja kunagi Tööinspektsioon. Teine on klassikaline kaheksatunnine ajakava.

Tööinspektsiooni ajakava võimaldab osalejatel enne ja pärast koolitust töö juurest läbi lipata. Väljasõidu korral jääb rohkem aega omavaheliseks suhtlemiseks. Samuti püsib selle vormi puhul osalejate tähelepanu ja nad ei väsi.

Klassikaline ajakava võimaldab teemadega tegeleda süvendatult.

Tööinspektsiooni ajakava
10.00 – 11.15 koolitus
11.15 – 11.30 kohvipaus
11.30 – 12.45 koolitus
12.45 – 13.30 lõuna
13.30 – 14.45 koolitus
14.45 – 15.00 kohvipaus
15.00 – 16.00 koolitus

Klassikaline ajakava
09.00-10.30 koolitus
10.30-10.45 kohvipaus
10.45-12.15 koolitus
12.15-13.15 lõuna
13.15-14.45 koolitus
14.45-15.00 kohvipaus
15.00-16.30 koolitus